Colecţionez sunete…

Aşa cum alţii colecţionează timbre, monede, parfumuri, maşini, neveste… Aşa iubesc fiecare melodie care îmi taie respiraţia când o aud prima oară. Pe altele ajung să le ador încet, la fel de încet cum clădeşti o prietenie adevărată, sănătoasă.

Kurt Vonnegut a răspuns la întrebarea  „What’s it like to be this old?” cu următoarele cuvinte: „I can’t parallel park worth a damn anymore. Please don’t watch when I try to do it. But no matter how bad things may get for me, the music will still be wonderful. My epitaph, should I ever need one, God forbid: ‘The only proof he ever needed of the existence of God was music.'” Iar eu nu pot decât să-mi exprim aprobarea pentru acest gând.

Ceea ce vreau să aflu este cum alegeţi ce ascultaţi. Cât de mult vă influenţează ce auziţi în drum spre birou, când mergeţi la cumpărături, când ieşiţi să vă întâlniţi cu prietenii într-un local nou. Vă place sa descoperiţi singuri muzică pe care să nu o auziţi des la radio sau la tv? Sau ‘răsfoiţi’ prin link-urile pe care le postează cei din listele voastre din diversele reţele de socializare? Dacă s-a întâmplat să fiţi într-o librărie şi să întrebaţi personalul cum se numeşte melodia pe care o auziţi pe fundal, atunci nu o sa vă pară prea ciudat subiectul pe care l-am abordat. Pentru ca în ultimul timp au fost persoane care mi-au cerut des să le recomand muzică sau un film, sau o carte, sau o opinie, am decis să scriu aici despre aceste liste. Liste cu lucruri pe care ne-am dori mereu să le facem, dar pentru care găsim diverse scuze să le amânăm: bucket lists. Vieţile noastre sau a unei mari părţi dintre noi sunt alcătuite pe baza unor rutine care au scopul de a ne face să ne simţim realizaţi. Mă întreb câţi dintre noi se simt şi entuziaşti pe parcursul desfăşurării rutinei şi la finalul unui alt obiectiv atins.

Azi nu am mai citit articole ştiinţifice şi nu am mai scris cod pentru lucrarea mea de disertaţie. Azi scriu despre un film pe care l-am văzut acum trei săptămâni: Driving lessons. Unul dintre acele lucruri care nu sunt comerciale şi pe care le descoperi din întâmplare. Am rămas plăcut surprinsă de un simţ al umorului fin şi de un mod decent de expunere a opiniilor; fără vulgaritatea aceea atât de prezentă mereu în jurul nostru. Un alt lucru care m-a încântat este lista de soundtrack-uri: One Door Opens – Richard Thompson m-a dus cu gândul la ultimul lucru pe care l-am bifat pe bucket list-ul meu. Irlanda. Sunt sigură că fiecare are o astfel de destinaţie la care visează. Tot pe coloana sonoră a acestui film l-am ascultat pe Sufjan Stevens. The Talles man, The Broadest Shoulders este unul dintre acele cântece care te face să-ţi fie dor de copilărie. 

Sunt conştientă că unele persoane nu vor aprecia sugestiile pe care le fac; e normal, suntem diferiţi. În final vreau să vă spun să nu vă aşteptaţi să citiţi despre glume proaste sau despre cât de rău stăm pe multe planuri, sau despre lamentări patetice. Cred că sunteţi de acord că avem parte zilnic de raţia suficientă la birou, la şcoală, în metrou, la supermarket..

Sper că v-am adus măcar un zâmbet pe chipuri şi că vă delectaţi cu propunerile pe care le-am făcut. Dacă aveţi preferinţe, idei, întrebări, scrieţi-mi şi mă voi strădui să vă ascult.

Acest articol a fost publicat în Sunete și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Colecţionez sunete…

  1. alexiamisha spune:

    SI totusi tu asculti muzica cu versuri cu intelesuri adanci dar…ce zici de jazz sau chillout music, classic?

    Apreciază

  2. pitealand spune:

    promit să scriu într-o zi despre zilele în care ascult muzică fără versuri🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

