5 idei, 5 cântece. În Bucureşti.

Bucureştiul vechi - Piaţa şi Bdul Brătianu

Unul dintre lucrurile care mă intrigă sunt persoanele care spun că nu au nimic de vizitat în Bucureşti. Da, ştiu ca este murdar, şi ca este extrem de cald vara, şi că există o problemă cu căţeii şi pisicile fără adăpost… dar există locuri unde ai putea să stai să citeşti o carte la umbră, sau ai putea să bei o limonadă cu prietenii sau ai putea după o noapte de povestit, râs, dansat, să te îndrepţi în zori spre casă pe străzi cu urme de ploaie şi miros de verde… Şi acum o listă a locurilor mele preferate împreună cu melodii pe care le asociez amintirilor dragi din aceste locuri.

Serendipity:  Susie Suh- Seasons change 

Prima astfel de locaţie la care m-am gândit este ceainăria Serendipity. Aici am avut ocazia să savurez un ceai verde într-o după amiază răcoroasă de primăvară alături de prieteni dragi. Muzica bună ascultată în surdină, decorul care te face să te simţi ca într-o poveste, o grădină cu trandafiri şi o bancă leagăn.

Librăria din Fundul Curţii: The Cat Empire – No longer there 

Locul acesta l-am descoperit într-un sfârşit de vară când căutam un cadou: „Kurt Vonnegut – Cat’s Cradle„. După ce întrebasem la librăria de lânga magazinul Muzica fără succes, am fost îndrumată să încerc la această locaţie. A trecut cel puţin o oră şi nu vroiam să plec, deşi cadoul era în posesia mea deja. Departe de căldură, trafic, zgomot. Şi să nu uit, nu este aglomerat. Pentru amatorii de cafea, Green Hours este aproape.  

Parcul „Grădina icoanei”: The Smiths – How soon is now 

În anii de liceu obişnuiam să mergem pe jos o parte din drumul spre casă. Era iarnă şi noi mergeam îngreunaţi de hainele de sezon. Un grup vesel şi fără griji. Parcul este încă acolo, deşi au trecut poate ani de când n-am mai schimbat o vorbă cu cei care-mi erau atunci alături. Ultima oară când am trecut prin acest loc trebuia să ajung să cumpăr bilete pentru concertul Depeche Mode care mai apoi a fost amânat. La fel de liniştit, cochet şi curat a rămas. Pe o bancă un cuplu tânăr – probabil elevi de la liceu, pe terenul de joacă se auzeau zâmbete. Cu siguranţă voi ajunge vara aceasta acolo.

Ştirbei Vodă + Gheorghe Magheru + Mihai Eminescu: Robbie Williams – Road to Mandalay

O plimbare în zori de zi, cu strângeri timide de mâini, de care-mi voi aduce mereu aminte cu drag; printre clădiri în stilul Bucureştiului vechi, pe trotuare care păreau infinite. Nu ştiu care mai este atmosfera în pub B52 – acum 3-4 ani încă era un loc decent unde să mergi să dansezi, să bei o bere şi să te simţi bine într-o noapte de vineri. Cred că ar fi mai bine să mai întrebaţi înainte să încercaţi.

Grădina Botanică: Foo Fighters – Aurora

Presupun că mulţi aţi fost deja aici. Dacă nu, vă recomand să mergeţi oricând vreţi  să vă relaxaţi un pic. Obişnuiam să mă ghemuiesc pe o bancă în ferestrele dintre cursuri destul de des. Cred că este locul pe care l-am vizitat cel mai des când eram spontană şi mi-era dor să stau de vorbă despre orice numai ca să uit de grijile din fiecare zi.


Acest articol a fost publicat în Bucket lists și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

