Mircea Baniciu – Ploaia

Mi se spune deseori că am avut o copilărie tristă. Tristă în sensul că n-am avut tv, tovarăși de joacă, prieteni din scara blocului. Nu știu multe dintre desenele, filmele, jocurile la care cunoscuții mei reacționează cu un „Mamă! Cât îmi plăcea … când eram mic!”. Cu toate acestea, nu am simțit niciodată că aș fi pierdut și nu mă trece nici o melancolie. Tot timpul mă gândesc la faptul că există mult mai rău și că nu am nici un motiv să mă plâng.

Aveam, însă un radio, la care se difuzau tot felul de emisiuni.. îmi amintesc în mod special una care se difuza dimineața și în timpul căreia se faceau dedicații și urări de bine cu ocazia zilelor de naștere. Muzica româneasca prima prin nume precum Pheonix, Valeriu Sterian, Mircea Vintilă, Nicu Alifantis, Mircea Baniciu. Am amintit doar câteva.

Sânzienele, dragile de ele, m-au inspirat să vă prezint astăzi preferata mea din discografia lui Baniciu: Ploaia. Deși instrumentalul este o copie după „Sultans Of Swing – Dire Straits”, și eu detest copiatorii, regăsesc urme ale ideologiei mele despre viață în versurile lui Andrieș. Atât de tare mi-a plăcut, încât una dintre listele de ascultat se numește: „Dimineaţa m-am trezit, lângă mine te-am găsit”.

Și.. ca să fiu sinceră, cred că am avut cele mai distractive și instructive vacanțe posibile. Preferam coroana de sânziene și flori de câmp cuprinsă în jurul mijlocului de copilă, celei de lauri și trandafiri, pe care o purtam la serbarea de dinaintea începutului vacanței de vară.

Am văzut Peter Pan, de abia aseară, și am adormit fără să realizez că e noaptea de după Rusalii, zâmbind zânelor și dârei lăsată de praful plin de sclipirea magiei. Nu e de mirare că sunt atrasă de Sânziene. Doar mi se spunea în fiecare noapte de dinainte de 24 iunie, că acestea sunt zâne iubitoare de dreptate, ce ne veghează visele.

Acest articol a fost publicat în Infinite playlist și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

